31.8.11

Cut To The Chase

Οι εκφράσεις τού Ψ, καθώς και η γλώσσα τού σώματός του, δεν έδειχναν σημάδια πέρα από εκείνα τού κοινωνικού ενδιαφέροντος. Θα ήταν πολύ λογικό για τον οποιονδήποτε που βρισκόταν στην κορυφή τής ιεραρχίας μίας επιχείρησης, και είχε δίπλα του έναν "καλεσμένο", να ασχολείται περισσότερο μαζί του παρά με τα άτομα εκείνα που γνωρίζει και βλέπει κάθε ημέρα. Ιδιαιτέρως, όταν εκείνος είναι ένας άνδρας και ο "καλεσμένος" είναι μία γυναίκα. Εξ άλλου, η φίλη μου είχε πει "ενδιαφέρον άτομο".

Το "no matter what" ήταν το θέμα μου.

Η συζήτηση μπορεί να γινόταν ιδιαιτέρως αλλά δεν γινόταν χαμηλόφωνα. Οπότε, ο καθένας μπορούσε να ακούσει τι λέγαμε. Κι εμείς λέγαμε εντελώς τυπικά πράγματα, πράγματα που μπορούν να συζητήσουν δύο ξένοι. Το ότι κάθε επιχείρηση είναι ένας μικρόκοσμος, όμως, και ότι όλα συζητούνται και πολλές φορές παίρνουν αβάσιμες διαστάσεις, είναι, σχεδόν, δεδομένο. Έτσι, έπρεπε να σταματήσω το "παρακάτω", που, πολύ πιθανόν, βάσει τού "no matter what", θα επακολουθούσε, υπό μορφήν "αυτή είναι η κάρτα μου, δώστε μου την δική σας". Δίπλα μου ήταν η φίλη μου, και απέναντί μας καμμιά 10ρια άτομα τού μικρόκοσμου, οπότε δεν είχα καμμία διάθεση να γίνουμε θέαμα.

Υπήρχε και ένα άλλο στοιχείο που λειτουργούσε σαν ελαφρυντικό.
Εγώ ήμουν αρκετά νεότερή του. Επομένως, εάν ήταν γνωστό σε όλους ότι οι προτιμήσεις του στις γυναίκες έχουν να κάνουν αποκλειστικά με μεγαλύτερο ηλικιακά target group, τότε, αυτομάτως, εγώ ήμουν απ' έξω.

Κι εκεί είχα πρόθεση να μείνω.
Αλλά όχι εκείνος.

Όταν άρχισαν οι νύξεις - με μορφή συγκαλυμμένων ερωτήσεων -, κατάλαβα αμέσως ότι με εξέταζε. Όχι με τον τρόπο που θέλουμε να εξετάσουμε κάποιον που τον προορίζουμε για συνεργάτη ή για φίλο. Αλλά για κάτι πιο προσωπικό. Ήταν πολύ διακριτικός. Αλλά τον είχα καταλάβει.
-Για να καλέσει εσάς η Π, σημαίνει κάτι...
-Τι εννοείτε;
-Προφανώς θα είστε άνθρωπος που σας έχει σε μεγαλύτερη εκτίμηση από τις άλλες φίλες της.
-Θα μπορούσε οι άλλες φίλες της να μην είχαν την δυνατότητα να έρθουν, επίσης.
-Θέλετε να πείτε ότι κάλεσε κι άλλες;
-Θέλω να πω ότι δεν είστε σε θέση να γνωρίζετε.

Παύση.
Σκεφτόταν.
-Είστε κλειστός άνθρωπος;, είπε περισσότερο συμπερασματικά παρά ερωτηματικά.
-Ασφυκτικά.
Παύση.
Το επεξεργαζόταν.

Κι εδώ έπρεπε να αρχίσω να τραβάω γραμμές.

-Έχετε ξεκινήσει τις προσωπικές ερωτήσεις, είπα με ένα παγωμένο χαμόγελο για να μην καταλάβουν οι άλλοι. Θα ήταν προτιμότερο, λόγω τής κατάστασης, να περιοριστούμε στις κοινωνικές. Οτιδήποτε άλλο, θα ήταν λόγος για να αποχωρήσω.
Μαζεύτηκε.
Παύση.
Το σκέφτηκε.
-Δεν είχα σκοπό να σας φέρω σε δύσκολη θέση και σε καμμία περίπτωση να σας κάνω να φύγετε.
-Τότε θα πρέπει να κάνετε ό,τι σας λέω, τον κοίταξα έντονα.

Το βλέμμα του σταμάτησε λίγο στο δικό μου, και μετά κοίταξε έξω στον δρόμο, σκεπτικός.
-Νομίζω ότι δεν έχω πέσει έξω με εσάς, είπε αινιγματικά.
Ούτε που με ενδιέφερε να μάθω τι εννοούσε. Μου αρκούσε που αμέσως άρχισε να ασχολείται και με τους άλλους, κι έτσι όλα ήρθαν εκεί που έπρεπε εξ αρχής. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στα θέματα τής δουλειάς τους, κι εγώ ησύχασα.

-Πρέπει να σας πω κάτι, είπε όταν οι υπόλοιποι είχαν απορροφηθεί με κάτι που είχε ειπωθεί.
-Σας ακούω.
-Εγώ ζήτησα από την Π να έρθετε μαζί μας.
-Για ποιον λόγο;, έπρεπε να ξεμπερδεύουμε γρήγορα.
Μου ανέφερε 5-6 κινήσεις μου που είχε παρατηρήσει στο προηγούμενο μαγαζί και του κίνησαν το ενδιαφέρον. Όλες οι κινήσεις αυταρχικές. Όλες οι κινήσεις κυριαρχικές.
-Συνήθως όλα όσα αναφέρετε τρομάζουν έναν άνδρα. Δεν του προκαλούν το ενδιαφέρον. Εκτός και αν έχει διάθεση για παιχνίδια.
-Δεν έχω καμμία διάθεση για παιχνίδια, είπε πολύ σοβαρά.
-Τότε ελπίζω να μην έχετε την διάθεση να εκθέσετε την φίλη μου κι εμένα, του είπα αυστηρά.
-Τι θέλετε να κάνω;

Αυτή την φορά έκανα εγώ την παύση.
Τον κοίταξα έντονα.
Κάτι δεν πήγαινε καλά...

-Λίγα πράγματα. Κατ' αρχήν να αλλάξετε θέση. Και κατόπιν να βρείτε τρόπο ώστε όλοι αυτοί να μην μείνουν με την εντύπωση ότι η φίλη μου σας βρήκε γκόμενα. Με απλά λόγια, να αποκαταστήσετε τις ισορροπίες. Μπορείτε;
-Μπορώ.
-Τότε όλα είναι καλά.
-Τότε μπορώ να έχω κι εγώ το ενδιαφέρον σας;, ρώτησε σοβαρά.

Παύση.
Κάτι δεν πήγαινε καθόλου καλά...

-Τότε θα πρέπει να μου δείξετε κι εσείς κάτι για να τραβήξει το ενδιαφέρον μου.
-Τι θα θέλατε να είναι αυτό;
-Αυτό που μόλις σας ζήτησα.
-Πείτε ότι έγινε.
-Θα το πω όταν γίνει.

Και ο Ψ έκανε ό,τι του είπα.
Και μετά από μέρες, η φίλη μου μού είπε ότι έκανε λάθος τελικά και άδικα τσακωθήκαμε. Ο Ψ ενδιαφερόταν, απλά, να με γνωρίσει, όπως θα ενδιαφερόταν, πιθανόν, για να προσλάβει κάποιον. Πως της είχε περάσει από το μυαλό ότι το ενδιαφέρον του ήταν διαφορετικό και ότι θα επέλεγε κάποια μικρότερή του; Στο γραφείο, η γνωριμία μας έγινε θέμα συζήτησης, και γελούσαν με την προοπτική. Μου ζήτησε συγγνώμη.

Ο Ψ τα είχε καταφέρει.